30.03.2020 Liefer-Notdienst für Lehrende

Grafik Fallschirmspringer
Foto: Colourbox.de

English version below

Für Lehrende, die zur Vorbereitung ihrer Lehrveranstaltungen im Sommersemester 2020 gedruckte Literatur benötigen, nehmen wir unseren Lieferservice wieder auf.
In Ihrem Nutzerkonto  muss dafür eine Dienstadresse der Universität Marburg eingetragen sein, an die die Lieferung erfolgen soll.

Lehrende in unmittelbarer Nähe der UB kommen bitte zur Selbstabholung in die UB.

Achtung, wir befinden uns in einem Notbetrieb! Bitte planen Sie längere Lieferzeiten ein und bestellen Sie nur, was wirklich nötig ist.

Für Bestände aus der UB und den Ausweichmagazinen nutzen Sie bitte das Bestellformular.

An die Bereichsbibliothek Kunst und Kulturwissenschaften richten Sie Ihre Literaturbestellung bitte formlos per E-Mail.

Aus anderen Bibliotheken und an andere Nutzergruppen können wir zur Zeit nicht liefern. Wir bitten um Ihr Verständnis und bemühen uns, unseren Service so schnell wie möglich wieder anzubieten.

Nutzen Sie ggf. unseren Scanservice MAUSintern.

Emergency delivery service for teaching staff

We reactivate our delivery service for teaching staff who need printed materials in order to prepare classes for the summer term 2020. In order to use the delivery service, a university office address is required, which needs to be registered in your library account. Teaching staff whose offices are in close proximity to the University Library will receive deliveries via internal mail.

Please note that we currently are on emergency operation mode! Please allow for longer delivery times and only order those items that are essentially necessary.

For collection items from the University Library (Deutschhausstraße 9) or our external stacks please use this order form.

Items from the branch library Art and Cultural Studies can be ordered by e-mail.

Unfortunately, we cannot deliver items from other branch libraries or to other groups of patrons at the moment. We ask for your understanding and we try to offer our services again as soon as possible.

Please also note that we also offer scanning services, such as MAUSintern.