Direkt zum Inhalt
 
 
emotio_innovative.jpg
 
  Startseite  
 

Services
blueline


English FlagEnglish version German Flag Deutsche Version

We offer a variety of services to companies and organizations.

Holistic business model analysis

We use the following building blocks to uncover the intensity of innovation in different industries and companies. The business models are analyzed as holistic activity systems, which are later subdivided into related processes and individual value creation elements.

Services for Companies

Best practice examples

The relevance of new and innovative business models can be demonstrated with the large amount of best practice examples in various industries.

 

Best Practices BMI

Workshops, presentations, consulting

Scientifically grounded workshops and presentations, as well as consulting sessions allow us to advise you on how to optimize your value creation chains. Customer surveys and market analyses highlight your business model management's potential for success.

List of Services

 

 blueline


Ganzheitliche Geschäftsmodellanalyse

Auf Basis der unten genannten Bausteine decken wir in praxisbezogenen Studien die Innovationsintensität verschiedener Branchen und Unternehmen auf. Dabei analysieren wir Geschäftsmodelle als ganzheitliche Aktivitätensysteme, die wir sukzessive in zusammenhängende Prozesse und einzelne Elemente der Wertschöpfung aufgliedern.

Geschäftsmodellanalyse

Best Practices

Die Relevanz von neuen und innovativen Geschäftsmodellen kann anhand einer Vielzahl von Best Practice Beispiele verschiedener Branchen gezeigt werden.

Dienstleistung - Best Practices

Workshops, Präsentationen, Beratung

In wissenschaftlich fundierten Workshops und Vorträgen sowie durch Beratung unterstützen wir Sie bei der Optimierung Ihrer Wertschöpfungskette.  Durch Kundenbefragungen und Marktanalysen beleuchten wir Erfolgspotenziale Ihres Geschäftsmodellmanagements.

Dienstleistungen - Workshops, Präsentationen, Beratung

Zuletzt aktualisiert: 22.09.2016 · Moussaa

 
 
Fb. 02 - Wirtschaftswissenschaften

Research Group Management and Innovative Value Creation, Universitätsstraße 25 A, D-35032 Marburg
Tel. +49 6421/28-23569, Fax +49 6421/28-23466, E-Mail: thomas.clauss@wiwi.uni-marburg.de

URL dieser Seite: https://www.uni-marburg.de/fb02/innovativewertschoepfung/praxis

Impressum | Datenschutz