Alles gefunden?

Termin herunterladen (.ics)

Big Blue Button (BBB)

Inhalt:

This interactive online workshop focuses on the distinctive aspects of applying for jobs and internships in English – essential when seeking employment in English-speaking countries and also a scenario you may encounter with any organization which operates internationally. The workshop provides training in navigating selected stages of that process, including building your curriculum vitae and cover letter and presenting yourself convincingly in the interview. We'll examine sample written materials, exploring them for guidelines on how to optimize your own CVs and cover letters for potential employers. In breakout rooms, you'll work with fellow participants in pairs or small groups to do short exercises and role-plays with feedback from your trainer. The virtual format also provides the perfect platform for gaining experience with interviewing online. The workshop's overall goal is to enable you to create effective application materials on your own and to increase your confidence when interviewing in English.

You'll receive a .pdf file with example materials as well as other helpful information related to the job-application process. The workshop is held in English by a native speaker.

Anmeldung:

Über die Lernplattform ILIAS.

Zur Anmeldung loggen Sie sich bitte in ILIAS ein und folgen dann folgendem Pfad: Magazin - Einstiegsseite → Career Service → SoSe 2024. Dort können Sie unser gesamtes Workshop-Angebot für das Semester einsehen und sich ab dem 08.04.2024 anmelden. Den Link zur Teilnahme finden Sie nach Anmeldung, spätestens eine Woche vor Veranstaltungsbeginn, im ILIAS-Kurs. Wenige Tage vor der Veranstaltung wird er Ihnen zusätzlich per Email zugeschickt.

Organisation:

• Für die Teilnahme benötigen Sie einen PC/Laptop mit aktuellem Browser (empfohlen: Chrome oder Firefox) sowie ein Headset (bzw. mindestens Lautsprecher und Mikrofon). Informationen und Tutorials zu big blue button finden Sie hier.
  • Die Teilnahme an der Veranstaltung ist kostenfrei.
  • Sollten Sie aufgrund einer Behinderung oder chronischen Erkrankung Unterstützung benötigen, wenden Sie sich bitte im Vorfeld des Workshops an uns.
  • Entstehen durch die Teilnahme an dienstlichen Fortbildungsmaßnahmen unvermeidliche Kosten für die Betreuung von Kindern unter 15 Jahren oder von nach ärztlichem Zeugnis pflegebedürftigen Angehörigen, so werden diese erstattet (HGIG, § 12, Abs. 4)

Andrew Cerniski
has been conducting job-application training for university students and graduates for over 15 years. Since 2002 he has managed English, Inc., a provider of Business English training based in Heidelberg (www.english-inc.de). He holds degrees in English, creative writing and business administration.