Reading, Writing, Revising – A Systematic Approach to the Writing Process

04. Dezember 2023 14:00 – 04. Dezember 2023 18:00
Termin herunterladen (.ics)

Schulungsraum der UB im EG

In their first semesters, students are being confronted with a lot of new impressions and challenges. One of these challenges is academic writing. Often, there is not enough time within the courses to really dive into methods and techniques of academic writing. Therefore, this workshop aims to give a first overview of a systematic writing process. The main focus is on the aspects of reading, writing and revising, which define core-competencies of successful academic writing. Amongst others, research and evaluation of sources, the composition of drafts, as well as an active revision of texts will be discussed. This workshop is an introduction to the topic of academic writing and addresses new students with no to little experience with academic papers.

Dieser Kurs ist sowohl individuell buchbar als auch Teil des Marskills-Moduls "Professionell schreiben in Studium und Beruf". 10 der 20 belegbaren Plätze sind für MarSkills-Teilnehmende reserviert, die sich über Marvin für den Kurs anmelden können. Falls die reservierten Plätze nicht gebucht werden, wird der Kurs mit Teilnehmenden auf der Ilias-Warteliste gefüllt. Weitere Informationen zu dieser Veranstaltung sowie die Online-Anmeldung finden Sie auf der Kursseite der Lernplattform ILIAS.

Für diesen Kurs können Sie sich ab 20.10.2023 über ILIAS anmelden.

Helena Grünebaum (M.A.), Linguistin, Schreibberaterin

Schreibwerkstatt der Universitätsbibliothek